مجموعه دوم کتابهای بیولوژی؛ اکولوژی

دسته: بیولوژی، فروشگاه، مجموعه‌های بیولوژی

اکولوژی یا بوم‌شناسی دانش بررسی رفتار متقابل میان جانداران و محیط زندگی آنهاست. اگر طبق تعریف، بوم‌شناسی بررسی علمی پراکنش و فراوانی جانداران و برهمکنش‌هایی که این پراکنش و فراوانی را تعیین می‌کنند باشد، ابتدایی‌ترین انسان‌ها و بخصوص کشاورزان نیز به خاطر نیازشان به دانستن محل منابع غذایی و یا تلاش برای بدست‌آوردن امنیت بیشتر برای محل زندگی، بوم‌شناسانی عمل‌گرا بوده‌اند که با بکارگیری این دانش در جهت تامین منافع جمعی‌شان برآمدند. به همین خاطر برخی معتقدند که بوم‌شناسی کهن‌ترین علم بشری می‌باشد.
دانش اکولوژی به مطالعه روابط متقابل بین موجودات زنده و محیط، مطالعه ساختمان و کیفیت وقوع پدیده‌های زیستی در طبیعت، مطالعه ساختمان و نحوه عملکرد طبیعت و مطالعه ساختمان و فیزیولوژی طبیعت می‌پردازد و از جمله مباحث عمده این دانش می‌توان تولید و تجزیه اکوسیستم‌ها، جریان ماده و انرژی در اکوسیستم‌ها، چرخه‌های بیوژئوشیمیایی، هرم‌های اکولوژیک و زنجیره‌های غذایی، انواع زیستگاه‌ها و آلودگی‌های زیست محیطی را نام برد.
به دلیل افزایش علم انسان و در نتیجه دخالت در طبیعت، در بین علوم بشری اکولوژی تنها دانشی است که به عواقب علم و تکنولوژی و نگرانی از آن می‌اندیشد. به همین دلیل برخی اکولوژی را ضد علم می‌پندارند که نقش بازدارنده از توانایی علم و قدرت انسان را ایفا می‌کند.
در دهه‌های اخیر به دلیل افزایش جمعیت و بروز مسائل زیست محیطی بخصوص در کشورهای صنعتی، این علم مورد توجه بسیار بوده و طرفداران محیط زیست به شکل گروه‌ها و انجمن‌های مختلف سعی در بکارگیری این دانش در مدیریت پایدار و حفظ منابع طبیعی و حل مسائل و بحران‌های زیست محیطی دارند. در همین راستا لازمه مدیریت اصولی محیط زیست شامل اکوسیستم‌های کشاورزی، مراتع، جنگل‌ها، منابع آبی، دریاها، اقیانوس‌ها و دیگر موارد نیازمند آگاهی از اصول اکولوژیک می‌باشد.
اکولوژی به عنوان یکی از شاخه‌های علم زیست شناسی، بخش مهمی از این علم را به خود اختصاص داده و دارای زیرشاخه‌های متعددی نظیر اکولوژی انسانی، اکولوژی گیاهی و اکولوژی جانوری می‌باشد.
این مجموعه آرشیو بی‌نظیری شامل بیش از 350 کتاب در زمینه اکولوژی و در موضوعات مبانی و مفاهیم بیولوژی، مبانی و مفاهیم اکولوژی و محیط زیست، اکولوژی عمومی، اکولوژی تکاملی، اکولوژی رفتاری، اکولوژی مدرن، اکولوژی گیاهان، اکولوژی انسانی، اکولوژی خاک، اکولوژی جنگل‌ها و مراتع، حیات وحش، اکولوژی خزندگان، اکولوژی حشرات، اکولوژی و تکامل گیاهان و جانوران، اکولوژی بومی مناطق مختلف، اکوسیستم‌های آبی و دریایی، اقیانوس‌شناسی بیولوژیکی، زنجیره تامین منابع غذایی، حفاظت محیط زیست، تغییرات آب و هوایی، تنوع زیستی، زیست جغرافی، زیست کره، اکوهیدرولوژی، اکولوژی اکوسیستم، فتوسنتز، سم‌شناسی، تهاجمات بیولوژیک، اکولوژی مولکولی، اکولوژی باکتری‌ها، اکولوژی ویروس‌ها، مدیریت اکوسیستم‌ها، اکولوژی جمعیت، اکولوژی بقاء، اکولوژی آبهای شیرین، زیست شناسی غارها، فیزیولوژی گیاهان و جانوران، آناتومی گیاهان و جانوران، مقالات، هندبوک‌ها، دانشنامه‌ها، فرهنگ لغات و بسیاری از موارد مرتبط دیگر می‌باشد که با تلاش فراوان گردآوری شده و به همه دانشجویان، متخصصان و علاقه‌مندان علم اکولوژی، تقدیم خواهد شد.

محتویات این بسته به اجمال عبارتند از:

آرشیو بی‌نظیری شامل بیش از 350 کتاب در زمینه اکولوژی
تصاویر جلد تمامی کتابها
نرم‌افزارهای Acrobat Reader، WinDJView و Stanza برای نمایش فایل‌ها
بسته‌بندی زیبا و شکیل

برای دریافت لیست کامل کتاب‌ها می‌توانید از لینک دانلود لیست کتابها استفاده نمایید و نیز تصاویر جلد برخی از این کتاب‌های بی‌نظیر را در ذیل لینک خرید پستی مشاهده کنید.

  • تمامی محتویات موجود در این بسته جامع به زبان اصلی و با فرمت PDF می‌باشند که برای سهولت کار کاربران نرم‌افزارهای مرتبط برای نمایش فایل‌ها نیز در این مجموعه گنجانده شده است.
  • این مجموعه با بسته‌بندی زیبا و شکیل، درب منزل شما عزیزان تقدیم خواهد شد و مبلغ آن به مامور پست تحویل داده می‌شود.
  • خرید نقدی شامل پنج درصد تخفیف بوده و سفارش شما سریعتر و توسط پست پیشتاز ارسال می‌گردد. در صورت تمایل به استفاده از مزایای خرید نقدی، سفارش خود را ثبت نمائید تا پس از تماس واحد فروشگاه با شما، هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد.

برای آشنایی هرچه بیشتر با این مجموعه و اطلاع از محتوای بسته خریداری شده شما قادر خواهید بود لیست کتاب‌ها را از لینک‌‌ زیر دانلود نموده و محتوای این بسته را پیش از اقدام به خرید با نیازمندی‌های خود بسنجید.
دانلود لیست کتاب‌هادانلود لیست کتاب‌ها

تصاویر جلد برخی از محتویات این مجموعه: